Sep
14th

Salahkah Menyewa Rumah Seumur Hidup ?

Author: tuanbri | Files under Featured Articles

Ramai yang tidak bersetuju sekiranya saya mencadangkan korang sewa je rumah seumur hidup. Pasti setiap daripada kita mahu memiliki rumah sendiri pada satu ketika, tak kira lah rumah apa pun sebenarnya. Kita ingin memiliki. Rumah yang dimaksudkan adalah tempat berteduh untuk kita dan keluarga kita. Betul kan ? Yelah, ini dah dikira sebagai keperluan asas. […]


Jul
18th

7 perkara WAJIB kena tahu sebelum buat pelaburan hartanah

Author: tuanbri | Files under Featured Articles

7 PERKARA WAJIB TAHU SEBELUM BUAT PELABURAN HARTANAH. Sebut saja pasal pelaburan hartanah, mesti kita akan terbayang tanah, rumah, bangunan dan duit yang banyak. Ye la, kalau tak ada duit macam mana nak melabur kan? Mesti orang yang melabur dalam hartanah ni orang yang duit berkepuk-kepuk. Tak pun memang dah ada harta yang diwarisi dan […]


Jun
15th

Program TUBE SME CORP 2016 utk Usahawan Belia

Author: tuanbri | Files under Articles, Featured Articles

Pernah dengar program TUBE SME Corp ni yang dianjurkan oleh SME Corp? Program TUBE SME Corp ini ialah satu program KHUSUS utk belia berumur 18 sehingga 30 tahun yang mempunyai MINAT untuk buat bisnes. Siap di hujung program nanti, ada geran sebanyak RM15,000 menanti untuk mereka yang berjaya. Ini satu perkongsian pengalaman salah seorang bekas […]


Apr
27th

STRATEGI MEMBELI RUMAH PERTAMA UNTUK GOLONGAN MUDA

Author: satu solution | Files under Articles, Others

Rumah Pertama untuk Golongan Muda. Golongan muda pada masa kini pastinya mempunyai impian untuk memiliki rumah idaman sendiri. Sudah berkerjaya pastinya ingin hidup berdikari dan tidak mahu terlalu membebankan ibubapa dan keluarga yang lain. Mungkin inilah masanya untuk kita membuktikan bahawa golongan muda seperti kita juga layak untuk memiliki rumah pertama sendiri.             Untuk membeli […]


Apr
26th

6 Tips Membeli Rumah Lelong

Author: satu solution | Files under Articles

  Harga rumah baru yang terlalu mahal membuatkan ramai orang lebih memilih membeli rumah lelong. Untuk membeli sebuah rumah lelong bukan perkara yang mudah, banyak aliran proses yang perlu dititikberatkan dan difahami. Takde jalan shortcut dalam pelaburan rumah lelong. Memang terdapat banyak risiko tapi tak perlu risau kalau kita faham setiap langkah-langkah aliran proses rumah […]


Apr
15th

Havoc Hartanah 2016

Author: tuanbri | Files under Featured Articles

Havoc Hartanah kembali lagi untuk tahun 2016 ini! Kali ini menampilkan Tuanbri sebagai salah seorang speaker daripada 14 speaker yang akan terlibat dalam perkongsian ilmu hartanah. Jom Join Havoc Hartanah 2016!   Apa itu Havoc Hartanah ?   Havoc Hartanah 2016 **Kembali Lagi** . . Anda berminat utk mendapatkan ilmu pelaburan hartanah terkini? Inilah PELUANG […]


Apr
13th

6 Tips Mudah Beli Rumah Pertama

Author: tuanbri | Files under Articles, Featured Articles

  Beli rumah pertama anda sendiri. Sudah penat menyewa rumah, tengok kawan-kawan yang lain semua dah mempunyai rumah sendiri. Mesti ada angan-angan nak buat decoration rumah cantik-cantik mengikut impian yang lama terpendam. Tak kan selamanya nak menyewa rumah bukan? So, ada beberapa perkara yang perlu dilalui dan diambil berat dalam memastikan prosedur membeli rumah pertama […]


Apr
13th

5 Cara Simpan Duit Beli Rumah Idaman

Author: tuanbri | Files under Articles

Beli Rumah Idaman? Setiap orang sangat menginginkan rumah idaman .Lagi-lagi pasangan yang baru mendirikan rumah tangga. Mestilah nak kan privasi. Memiliki rumah idaman sendiri akan memudahkan kehidupan bagi pasangan yang baru berkahwin. Jadi, sangat-sangat harus untuk memiliki rumah sendiri atau rumah idaman yang korang selalu angan-angankan masa zaman kanak-kanak dahulu. Tetapi, dihimpit dengan masalah kewangan […]


Apr
11th

Episod 6 Sediakan Payung Sebelum Rumah

Author: tuanbri | Files under Others

Setiap hari isnin, jam 7,30 malam slot Sediakan Payung Sebelum Rumah akan ditayangkan di Astro Oasis dan Astro Maya HD. Episod pada minggu ini sudah masuk ke episod ke 6, yang bertajuk Sewa atau Beli ?   Dalam episod ini, program Sediakan Payung Sebelum Rumah ingin membawa penonton ke satu diskusi ilmiah yang sering menjadi […]


Mar
7th

Sediakan Payung Sebelum Rumah

Author: tuanbri | Files under Featured Articles

Tajuk “Sediakan Payung Sebelum Rumah” adalah satu tajuk yang padat bagi mereka yang berminat untuk menambah ilmu dalam pelaburan hartanah. Rancangan ini akan ditayangkan di Astro Oasis (106) dan Astro Maya HD (135) setiap hari Isnin jam 7.30 malam sehingga 8.00 malam. Apa itu Sediakan Payung Sebelum Rumah ? Pernah dengar sediakan payung sebelum hujan? […]