Anda Nak Jadi Jutawan Hartanah ?

(Mulakan Langkah Anda Di Sini)

Skim Rumah Pertamaku – part 2

Ramai yang bertanya pasal Skim Rumah Pertamaku yang dimumkan oleh PM kita tempoh hari.

Mentari Court
Sambungan Skim Rumah Pertama

Email jawapan daripada pihak Cagamas :

Dear Tuanbri,

As a supporter of the government’s initiative to provide affordable housing to young, newly employed working Malaysians, we are pleased to inform that the My First Home Scheme (Skim Rumah Pertamaku) is expected to be officially launched by mid March 2011. The relevant information on the scheme will be released to the media after the launch.

Regards
Corporate Communications
Cagamas Berhad

Aku translatekan :

Skim Rumah Pertamaku akan dilancarkan pertengahan bulan March 2011. Khas untuk mereka yang muda, baru bekerja supaya mereka mampu membeli rumah pertama mereka. Rumah Mampu Milik ? itu projek SPNB

Skim Rumah Pertamaku


Terjawab tak persoalan semua peminat hartanah setakat ini ?

    • Takda ke skim rumah ke 20 ku? Asyik pertama je .. bila nak kedua .. ketiga ..dot. dot ..dotnya ?  

      Hahaha.. I LIKE!!

  • kan aku dah tulis kat atas tu..

    “khas untuk mereka yang muda…”

    hehehe…kalau rasa diri tu muda, sila cermin cerminkan diri anda..

    Jom kita buat “Skim Rumah ke 15 Ku”.
    Nak join, kena bayar dulu. Ada berani ?

  • Janganlah buang masa pertikaikan “Skim Rumah KeSeribuKu” pun, tetapi bagi yang dah lama kerja sampai nak pencen belum ada rumah, macam mana? Apa bantuan yang diberi oleh Kerajaan Malaysia terhadap golongan ini? Kerajaan hanya pentingkan orang yang bergaji besar sahaja, bagaimana dengan orang yang bergaji kecil?
    Nampak Skim Rumah Pertamaku ini seperti khas untuk kakitangan awam yang bergaji besar sahaja terutamanya golongan PTD ke atas.
    Ke mana halatuju kakitangan sokongan?

  • pendapatan suami tak sampai 1500. hanya suami sorg yg bekerja. layak atau tidak kami memohon skim ini? sekarang kami tinggal dengan ibu bapa saya dan kami rasa sudah tak boleh lama tinggal lama dengan mereka. kami ingin memiliki dan tinggal di rumah sendiri.

  • i m a bit confuse with the requirement of “rumah pertamaku” …
    Term n condition wrote this house only can purchase by those who work in private sector and not to gov servant.but some website wrote that gov servant who below 3K can buy the house.I am very confuse.So is can or cannot?

  • >