Belanjawan 2019 – Rumusan

Berikut adalah rumusan Belanjawan 2019, nama baru bagi Bajet 2019. Kan sebelum ini dikenali sebagai bajet, namun kerajaan Pakatan Harapan telah menukar penggunaan bajet kepada belanjawan. Lebih sesuai rasanya kan? Belanjawan 2019 telah dibentangkan oleh Menteri Kewangan, YB Lim Guan Eng di Dewan Rakyat yang bertemakan “Malaysia Wibawa, Ekonomi Dinamik, Rakyat Sejahtera”. ======================== INTIPATI BELANJAWAN […]

Teknik Beli Rumah Lelong 2017

Anda nak beli rumah tapi….semua rumah harganya mahal kat Malaysia ni ? Tapi…bukankah orang kata rumah lelong ni murah ? Ada tak peluang saya nak beli rumah lelong yang murah kat bandar ni ? Macammana saya nak tahu teknik yang “TERBUKTI” dan “BERHASIL” untuk beli rumah lelong ni ?   Tentu anda tertanya tanya adakah […]

Property Investment Talk For MSU Students 2016

Wau! What a day! Penat tak terkira hari ini…selepas semalam berkongsi dengan student Management & Science University di MSU Shah Alam. Saya berharap sangat apa yang saya kongsikan dengan mereka boleh menjadi pedoman untuk hidup mereka sekarang dan masa depan. Ada lebih kurang hampir 20 tips yang saya kongsikan untuk mereka gunapakai dalam hidup mereka […]

Program TUBE SME CORP 2016 utk Usahawan Belia

Pernah dengar program TUBE SME Corp ni yang dianjurkan oleh SME Corp? Program TUBE SME Corp ini ialah satu program KHUSUS utk belia berumur 18 sehingga 30 tahun yang mempunyai MINAT untuk buat bisnes. Siap di hujung program nanti, ada geran sebanyak RM15,000 menanti untuk mereka yang berjaya. Ini satu perkongsian pengalaman salah seorang bekas […]

STRATEGI MEMBELI RUMAH PERTAMA UNTUK GOLONGAN MUDA

Rumah Pertama untuk Golongan Muda. Golongan muda pada masa kini pastinya mempunyai impian untuk memiliki rumah idaman sendiri. Sudah berkerjaya pastinya ingin hidup berdikari dan tidak mahu terlalu membebankan ibubapa dan keluarga yang lain. Mungkin inilah masanya untuk kita membuktikan bahawa golongan muda seperti kita juga layak untuk memiliki rumah pertama sendiri.             Untuk membeli […]

6 Tips Membeli Rumah Lelong

  Harga rumah baru yang terlalu mahal membuatkan ramai orang lebih memilih membeli rumah lelong. Untuk membeli sebuah rumah lelong bukan perkara yang mudah, banyak aliran proses yang perlu dititikberatkan dan difahami. Takde jalan shortcut dalam pelaburan rumah lelong. Memang terdapat banyak risiko tapi tak perlu risau kalau kita faham setiap langkah-langkah aliran proses rumah […]

6 Tips Mudah Beli Rumah Pertama

  Beli rumah pertama anda sendiri. Sudah penat menyewa rumah, tengok kawan-kawan yang lain semua dah mempunyai rumah sendiri. Mesti ada angan-angan nak buat decoration rumah cantik-cantik mengikut impian yang lama terpendam. Tak kan selamanya nak menyewa rumah bukan? So, ada beberapa perkara yang perlu dilalui dan diambil berat dalam memastikan prosedur membeli rumah pertama […]

5 Cara Simpan Duit Beli Rumah Idaman

Beli Rumah Idaman? Setiap orang sangat menginginkan rumah idaman .Lagi-lagi pasangan yang baru mendirikan rumah tangga. Mestilah nak kan privasi. Memiliki rumah idaman sendiri akan memudahkan kehidupan bagi pasangan yang baru berkahwin. Jadi, sangat-sangat harus untuk memiliki rumah sendiri atau rumah idaman yang korang selalu angan-angankan masa zaman kanak-kanak dahulu. Tetapi, dihimpit dengan masalah kewangan […]

Episod 6 Sediakan Payung Sebelum Rumah

Setiap hari isnin, jam 7,30 malam slot Sediakan Payung Sebelum Rumah akan ditayangkan di Astro Oasis dan Astro Maya HD. Episod pada minggu ini sudah masuk ke episod ke 6, yang bertajuk Sewa atau Beli ?   Dalam episod ini, program Sediakan Payung Sebelum Rumah ingin membawa penonton ke satu diskusi ilmiah yang sering menjadi […]