Anda Nak Jadi Jutawan Hartanah ?

(Mulakan Langkah Anda Di Sini)

Category: Ampang

PKNS Disisimu Tawar RM25,000 Hadiah Wang Tunai-Gila!

PKNS Di Sisimu adalah satu pertandingan anjuran PKNS.

Rm10,000 TUNAI adalah Hadiah wang tunai kepada pemenang Pertandingan PKNS Disisimu, RM5,000 TUNAI adalah hadiah wang tunai untuk pemenang kedua dan RM1,000 TUNAI untuk pemenang ketiga. Senang ke nak memang pertandingan PKNS disisimu ini? HANYA 2 minit sahaja diperlukan….Anda buat VIDEO selama 2 minit, pakai telefon Samsung Note 2 pun boleh, pakai Samsung Note 10.1 pun boleh. Tiada masalah. Selepas itu anda uploadkan video tersebut ke PKNS disisimu Channel (youtube).

 

Mudah kan?

Contoh :

Contoh Video PKNS disisimu

 

Anda boleh menang kan ?

Kalau menang, hulurkan sedikit kepada yang memerlukan….

 

Untuk maklumat lanjut….boleh layari di  Laman Web PKNS Disisimu.

 

PKNS kali mengadakan pertandingan Video ini dalam usaha mereka menaikkan kembali kesedaran terhadap PKNS yang mana selama ini bergolak dengan perkara perkara yang tidak berkait lansung. Nama PKNS masih lagi GAH sebagai salah satu Pemaju Hartanah yang terunggul di Malaysia. Siapa sangka anak syarikat Negeri Selangor mampu untuk berdiri sama tinggi dengan pemaju hartanah swasta yang berdaya saing.

 

Dengan mengadakan pertandingan MUDAH ini, PKNS cuma mahu nama PKNS disebut sebut semula seiring dengan tema pertandingan ini…iaitu PKNS Di Sisimu.

Idea untuk buat video ini mudah…apa yang anda perlu buat ialah dapatkan jumlah tontonan yang tinggi sahaja. Itu telah menrangkumi 60% daripada markah keseluruhan…wow…jap..saya pun nak masuk pertandingan PKNS disisimu ini…Tengah nak cari IDEA..ada berani nak challenge Tuanbri ? hehehe

RM25,000 untuk PKNS di Sisimu menanti anda

Otak Tersumbat di Sinki Apt Sri Nilam

AMPANG:

Hanya kerana sinki tersumbat, tiga beranak dibelasah, ditumbuk dan ditetak jiran dalam kejadian di Pangsapuri Sri Nilam Bandar Baru Ampang di sini.
Dalam kejadian serangan tengah malam itu, seorang wanita pengsan akibat terkena tumbukan di muka manakala anak lelakinya ditetak dengan parang ketika cuba menyelamatkan ibunya manakala anak perempuan mangsa dilanyak lima wanita yang juga jiran mereka.
Menurut sumber polis, kejadian berlaku kira-kira jam 12 tengah malam Isnin lalu selepas anak lelaki mangsa yang berusia 20-an yang ketika itu berada di rumah dimaklumkan adiknya yang berusia 20-an dibelasah lima wanita di tingkat bawah pangsapuri berkenaan.

“Anak lelaki mangsa bergegas ke tingkat bawah pangsapuri untuk meleraikan pergaduhan itu.

“Namun, sebaik menghampiri jirannya, dia ditumbuk seorang lelaki secara tiba-tiba menyebabkan keadaan menjadi lebih kecoh,” katanya.

Sumber itu berkata, melihatkan keadaan yang tidak terkawal, ibu dua beradik itu yang berusia 40-an kemudian campur tangan untuk menenangkan keadaan, namun dia menerima nasib sama apabila diserang dan ditumbuk sehingga pengsan.

“Melihat ibunya pengsan, anak lelaki mangsa cuba membantu mengangkat wanita itu yang luka di muka dan tidak sedarkan diri.

“Bagaimanapun, pada masa itu, seorang lagi ahli keluarga jirannya tiba-tiba menyerang dengan menetak kepala dan bahagian belakang mangsa,” katanya.

Sumber berkenaan berkata, keadaan mula menjadi tidak terkawal apabila dua keluarga berjiran itu bergelut sebelum dileraikan beberapa penduduk pangsapuri terbabit.

“Anak lelaki mangsa bernasib baik kerana walaupun ditetak dengan parang, dia tidak cedera serius, manakala ibunya sedar sejurus kemudian.

“Berikutan itu, mangsa membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan kerana tidak puas hati tindakan jirannya yang dianggap ganas,” katanya.

Menurutnya, hasil siasatan mendapati kejadian berpunca rasa tidak puas hati jiran mangsa berhubung paip sinki yang tersumbat sehari sebelum pergaduhan.

“Jirannya yang tinggal di tingkat bawah tidak puas hati kerana mendakwa paip sinki yang tersumbat itu berpunca dari rumah mangsa.

“Pada mulanya hanya berlaku pertengkaran mulut, namun sehari selepas itu ahli keluarga jiran mangsa yang terserempak anak jirannya di kawasan pangsapuri berkenaan lalu menyerangnya,” katanya.

Beliau berkata, selain itu pergaduhan tercetus kerana sebelum ini kedua-dua keluarga terbabit saling kata mengata.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mangsa pergaduhan itu. “Kami sudah menahan tujuh individu yang mempunyai hubungan keluarga dipercayai terbabit kes berkenaan untuk membantu siasatan.

“Semua mereka masing-masing lima wanita dan dua lelaki, sudah dibebaskan dengan jaminan polis hari ini (semalam) selepas diambil kenyataan,” katanya.

Menurutnya, kes terbabit disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan.

p/s: aku rasa otak mamat tu yang tersumbat kat sinki tu…..korang rasa ?? Apa tips untuk mengelakkan perkara ini berlaku ?

Kondo Sri Angsana Hilir

Kondominium Sri Angsana Hilir……TAHUN 2005

KUALA LUMPUR: Pembeli Blok C Kondominium Sri Angsana Hilir, Ampang, dekat sini akan menghantar surat rasmi kepada Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) bagi menyelesaikan masalah ‘waran tahan’ berikutan kegagalan membayar cukai pintu kepada pihak berkuasa tempatan (PBT) itu. Penghantaran surat rasmi mengandungi tanda tangan semua pembeli unit kondominium itu akan dilakukan dalam tempoh terdekat bagi menyelesaikan kemelut yang melanda mereka.

“Malangnya, kini pembeli pula menerima kejutan apabila ‘waran tahan’ dihantar kepada pembeli oleh MPAJ kerana kegagalan mereka untuk menjelaskan cukai pintu yang berjumlah RM500 setahun. “Apa yang kita kesalkan, MPAJ memang sedia maklum mengenai masalah yang dihadapi tetapi pihak berkenaan tetap juga mengeluarkan ‘waran tahan’ kepada pembeli unit kediaman ini,” katanya pada sidang media selepas mengadakan sesi perjumpaan dengan pembeli Blok C Kondominium Sri Angsana Hilir, dekat sini, kelmarin.

Ong yang juga Timbalan Menteri Belia dan Sukan berkata, pihaknya akan meminta MPAJ membatalkan ‘waran tahan’ yang dikeluarkan itu kerana unit kediaman yang dibina sejak 1993 itu masih kosong berikutan kegagalan pemaju menyiapkannya.

“Mungkin selepas ini mereka kata akan beri potongan bayaran cukai pintu tetapi tidak adil jika pembeli masih dikenakan bayaran berkenaan walaupun sudah diberi potongan,” katanya. Beliau berkata, pemaju terbabit didapati gagal menyiapkan sepenuhnya kemudahan awam di kondominium setinggi 22 tingkat itu seperti lif, papan suis utama, set penjana kuasa, sistem utama antena televisyen (MATV), kabel telefon, membaik pulih tangki air di blok itu menyebabkan unit kediaman itu sehingga kini tidak diduduki. “Sebaliknya pemaju bertindak meminta pembeli unit kediaman ini mengeluarkan duit tambahan bagi membolehkan mereka meneruskan kerja tertunggak di kondominium ini. “Bagaimanapun, kondominium ini diberi sijil layak menduduki (CF) sementara pada 6 November 2000 dan pada 13 Februari 2001 CF dikeluarkan oleh MPAJ walaupun masih ada kerja tertangguh,” katanya.
(dipetik drpd Suratkhabar Berita Harian)

Sri Angsana Hilir……TAHUN 2006

KUALA LUMPUR: Empat buah lot kondominium sudah siap namun yang satu lagi terbengkalai tanpa diketahui sebabnya. Itulah yang terjadi di sebalik kemegahan Kondominium Sri Angsana Hilir, Desa Pandan. Tinjauan KOSMO!semalam mendapati kondominium eksklusif yang 70 peratus siap itu didakwa telah dibina sekitar tahun 1992. Lot yang terbengkalai ekoran kemelesetan ekonomi yang melanda negara sekitar tahun 1997.

Seorang pengawal keselamatan yang tidak mahu dikenali memberitahu, tahap keselamatan bangunan itu begitu membimbangkan. “Sebelum tahun 2000, ia menjadi sarang penagih melepaskan gian,” katanya yang sudah berkhidmat lebih dari 10 tahun. KOSMO!juga mendapati kondominium itu dengan mudah dicerobohi lantaran tidak dipagari.Selain itu, penduduk berhampiran juga khuatir tempat itu menjadi tempat pembiakan nyamuk. Selain itu, sejak kebelakangan ini ramai warga asing yang tidak diketahui status mereka telah menjadikan kondominium itu sebagai penempatan haram sementara mereka. “Saya selalu buat rondaan di kawasan itu dan dapati banyak pakaian disidai di dalam kondominium,” kata rakan pengawal itu.

Dalam pada itu, dia juga memberitahu KOSMO!bahawa sehingga kini tiada usaha kerja-kerja untuk menyiapkan kondominium itu disambung dan pemandangan kondominium itu. Apa yang dapat dilihat ia terus ditutupi belukar yang semakin tumbuh menjalar.
(dipetik daripada Suratkhabar KOSMO! tahun 2006)

Sri Angsana Hilir……TAHUN 2010

KUALA LUMPUR 3 Jun – Sebuah blok kondominium 21 tingkat di Sri Angsana Hilir, Ampang, dekat sini, masih belum siap sepenuhnya kerana tidak memiliki Sijil Layak Menduduki (CF). Namun apa yang mengejutkan, kondominium itu kini dihuni beratus warga asing. Lebih memeranjatkan apabila ada di antara mereka yang bertindak pula sebagai ‘penghulu’ untuk mengutip sewa dan mengaut keuntungan sehingga mencecah puluhan ribuan ringgit sebulan.

Bagaimanapun, perbuatan lelaki yang dikenali sebagai ‘Wak Radin’ sejak setahun lalu itu sampai ke penghujungnya apabila kediaman tersebut diserbu polis awal pagi ini. Menurut Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abdul Jalil Hassan, dalam serbuan pukul 4.30 pagi, seramai 180 warga asing dan 12 rakyat tempatan ditahan. Katanya, antara ditahan termasuk lelaki yang menyewakan kondominium itu kepada orang lain dengan bayaran RM500 sebulan. “Siasatan polis mendapati dia menyewakan 48 unit dalam blok kondominium yang tidak mempunyai CF itu kepada rakyat tempatan, warga Indonesia dan Myanmar. Dia juga dikesan membuat sambungan air dan elektrik secara haram. “Pada mulanya, hanya tingkat pertama dijadikan rumah sewa tetapi ia terus bertambah kepada enam tingkat.

“Dianggarkan keuntungan yang dikaut lelaki itu mencecah RM62,000,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya dekat sini hari ini.

Tinjauan Utusan Malaysia kemudian mendapati, Kondominium Sri Angsana Hilir mempunyai tiga buah blok bangunan yang masing-masing setinggi 21 tingkat. Dua daripada blok itu sudah lama dihuni oleh kebanyakannya penduduk tempatan. Hanya satu daripada blok kondominium itu yang belum memperoleh CF digunakan oleh warga asing terbabit untuk diduduki secara haram. Menurut Abdul Jalil, siasatan turut mendapati kawasan kondominium itu menjalankan aktiviti tidak bermoral seperti pelacuran selain sering berlaku kes curi motosikal. Beliau mengingatkan orang ramai agar jangan terpedaya dengan harga sewa rumah yang murah kerana ia mungkin rumah sewa haram.

Dimanakah “Wak Radin” sekarang ini? Apakah impian beliau untuk menjadi the Next Donald Trump ?

Layari :
Website Persatuan Penduduk

Saya ada ditawarkan satu unit Kondo tersebut dengan harga yang berbaloi baloi. Tapi takpelah.terima kasih. Saya sendiri tak sanggup tinggal di situ. Apatah lagi untuk menyewakannya.

Pendapat saya = Risiko Tinggi.
Korang perasan tak gambar kat atas tu, bangunan dia senget sikit ke kiri?

Sri Penara Reserve Price !

Location : Jalan Ampang (Property Auction House)
Date/Time : 29.12.09 / 3.00pm

SatuSolution clients were going to bid for 2 units, one in Bandar Sri Permaisuri, Sri Penara and another one is in Ulu Kelang, Pesona Villa.

Last minute, the auctioneer informed me that Pesona Villa has been called off…Sorry En Halim (our 1st timer client)…

so i only have 1 unit left and that is Sri Penara.

I personally entered an auction of another unit in Sri Penara early this year if im not mistaken, which held the record as the highest price ever won for a unit in Sri Penara..RM117,000 by a Malay guy. At that auction, me, a lady and that guy 3 of us only fought for that unit. Blok D, corner Lot. The Door was splashed with red paint (ah long i guess).

So back to Property Auction House, there was also another unit in Section 7 Shah Alam up for auction. That unit was at 5th floor. won by Agent Halim, 2k up only from RP.

So nect is my unit, Sri Penara. Since you are the only bidder, i am selling to you this property at Reserve Price….i dont believe it…hahaha (there is a stiry behind this)…

Sri Penara RM58k…wow! mana mau dapat! Congrats tu En. Shukri ! Thank you for using Satu Solution service. We are always at your service.

>