Anda Nak Jadi Jutawan Hartanah ?

(Mulakan Langkah Anda Di Sini)

Tag: seminar pelaburan hartanah

5 Langkah untuk Melabur Dalam Hartanah (No 2)

Sambungan daripada artikel 5 Langkah untuk Melabur Dalam Hartanah yang telah diterbitkan sebelum ini :

Artikel no 1

Artikel no 2

 

Seterusnya kita proceed kepada langkah yang ke 2.

5 LANGKAH UNTUK MELABUR DALAM HARTANAH

  1. Pilih Strategi Pelaburan Yang Sesuai
  2. Pilih Strategi Pembiayaan dan Bank Yang Sesuai
  3. Pilih Jenis Hartanah dan Lokasi Yang Dikenalpasti
  4. Pilih Corong Jualan Yang Sesuai dengan Hartanah
  5. Pilih Penyewa Yang Setuju dengan Terma Anda

 

Langkah ke 2 dalam 5 Langkah Untuk Melabur Dalam Hartanah ialah :

Pilih Strategi Pembiayaan dan Bank yang Sesuai.

*********************************************

 

Pembiayaan dan pinjaman perumahan adalah 2 perkara yang berbeza. Ramai yang tidak sedar akan perbezaan yang agak ketara di sini. Bagi semua yang pernah belajar daripada saya atau yang hadir di “Seminar Asas Pelaburan Hartanah” , memang saya tekankan untuk mereka menggunakan alat Pembiayaan.

Secara mudahnya, Pembiayaan – Islamik dan Pinjaman – Konventional.

Senang cerita. Jangan ada lagi yang datang bertanya kepada saya, “tuanbri, saya nak ambik yang mana lagi bagus? islamik ke atau konventional? ”

No question about that. Ambik Islamik.

 

Hartanah

Apa strategi pembiayaan yang disediakan oleh pihak Bank yang ada pada masa ini di pasaran ?

Bergantung kepada bank itu sendiri, bagaimana mereka menjalankan perniagaan dan sektor mana yang mereka sasarkan untuk menarik pelanggan mereka.

Antara yang ada di pasaran untuk pembiayaan perumahan adalah :

1. Full Flexi – Ambank Flexi Home Financing / Public Bank Home Term

2. Semi Flexi – Maybank MaxiHome i

3. Non Flexi – CIMB Ijarah Financing

4. Fixed –  AIA. Dulu saya buat dengan CIMB. So bayar amount yang sama sahaja selama 15 tahun. Tiada perubahan dalam bayaran balik walaupun kadar interest (keuntungan) berubah.

So ini anda kenalah rajin buat kerja sikit. Kata nak jadi seorang pelabur hartanah yang berjaya. Dah kenalah mulakan langkah anda. Setakat nak baca semua info kat sini je baik tak payah. Buang masa anda je..hehehehe..

Ada banyak juga laman sesawang yang berkongsikan produk produk terkini pihak bank seperti :

1. RinggitPlus

2. LoanStreet.com

3.

4.

5.

6.

 

Saya akan cuba carikan lagi….

Anda pun kenalah carikan juga. Kalau jumpa, sila komen di bawah. Kita kongsikan ramai ramai.

 

p.s. : Anda sudah JOIN Seminar Asas Pelaburan Hartanah ?

Daftar sekarang –> www.SeminarHartanah.net

 

 

 

Seminar Pelaburan Hartanah di Johor, Skudai

Salam Hari Jumaat kepada semua pembaca tuanbri.com. Kami akan ke Skudai johor

untuk berkongsi ilmu dan pengalaman dalam Seminar Ringkas Pelaburan Hartanah. Seminar Ringkas yang kami buat adalah untuk memberikan pendedahan kepada mereka yang lansung tiada ilmu atau yang masih lagi samar-samar mengenai pelaburan hartanah.

 

Di mana kami di Johor?

Berikut disertakan Peta Lokasi dan Alamat tempat seminar  :
Al Syifa Bussines Centre (ABC),
No 19 Jalan Kebudayaan 4,
Taman Universiti, Skudai,
Johor Bahru.
Untuk pertanyaan lokasi dan perhubungan lanjut,
boleh hubungi  Kapten Azril di 013.7511.595
Seminar hartanah johor
Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih kepada orang johor.

Pelaburan Hartanah – Seminar Utara sesi Pertama

Pada awal bulan Mac 2012, satu seminar pelaburan hartanah telah diadakan di Pulau Pinang. Ini adalah anjuran bersama Tuanbri.Com dan AbangEnsem.

Tarikh : 25 Mac 2012 (Ahad)
Masa : 9.00 pagi – 5.30 petang
Lokasi : Hotel Seri Malaysia Kepala Batas

 

p/s: Kami akan ke Utara sekali lagi hujung tahun ni
–>> http://bit.ly/utaraAETB

 

Isi Kandungan :
-Bagaimana nak beli rumah
-Tips tips HOT untuk Hartanah Pulau Pinang
– Bagaimana untuk beli rumah lelong
– Bagaimana untuk beli rumah subsale

Peserta-peserta yang datang memberikan respon yang memberansangkan. Seperti :

Testimoni Peserta Seminar Pelaburan Hartanah

 

Testimoni Peserta Seminar

Memang bila baca, rasa puashati timbul dalam diri…

Lagi-lagi bila tengok respon daripada gambar gambar yang diambil masa seminar tersebut!

 

Tengoklah siapa speaker 🙂

p/s: Kami akan ke Utara sekali lagi hujung tahun ni
–>> http://bit.ly/utaraAETB

Pelepasan Cukai bagi Individu untuk Yuran Pendidikan

Bulan April ni ramai yang terkejar kejar untuk menghantar borang cukai mereka kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri.

Mulalah korek sana,korek sini untuk cari resit-resit yang boleh dimasukkan dalam pengiraan pelepasan cukai Individu.

Kalau beli buku,majalah, journal atau penerbitan, Anda berhak utk mohon pelepasan setakat RM1,000.
Bagus tu. Tapi saya tak pernah lagi jumpa orang beli buku sehingga RM1,000 setiap tahun.

Bagaimana dengan Yuran Seminar ?

ye la…sekarang kan ada banyak seminar. Seminar Hartawan Hartanah la, Seminar Pelaburan Hartanah la, Seminar Hartanah Gemilang la, Seminar Rumah Lelong la, Seminar Facebook la, Seminar Lubuk Rahsia Ebay la, Seminar Bisnes Printing la…

wow..letih nak taip.

Apa kaitannya dengan pelepasan cukai ?

Mari kita sama sama rujuk kembali kepada laman web www.lhdn.org.my

 

Apa Kata Survey ?

Dipetik dari Laman Web LHDN :

“YURAN PENDIDIKAN (SENDIRI)

Bayaran yuran tahunan terhad kepada RM5,000 dibenarkan sebagai potongan untuk kursus pembelajaran di institusi atau badan profesional di Malaysia yang diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia atau diluluskan oleh Menteri Kewangan bagi maksud meningkatkan kemahiran atau kelayakan:

 

(i) sehingga ke peringkat tertiari (selain Sarjana dan Doktor Falsafah) – dalam bidang undang-undang, perakaunan, kewangan Islam, teknikal, vokasional, industri, saintifik atau teknologi; atau
(ii) peringkat Sarjana dan Doktor Falsafah – sebarang bidang atau kursus pengajian”

 

Bermaksud :

Kalau nak dapat pelepasan yuran seminar yang anda pergi tu, pastikan Pihak Penganjur mendapat pengiktirafan daripada Kerajaan Malaysia.

Contoh : UiTM, Help Institute, Kolej Kasturi, Sunway College.

 

Dan itupun, hanya untuk seminar yang meningkatkan kemahiran. Ada otai Tax pernah bagitau aku, yang meningkatkan kemahiran tu hanya Teknikal sahaja dibenarkan. Yang teori sahaja tak dikira. Hah? dah pening ?

 

pendek kata (ikut pemahaman aku) seminar-seminar yang disebut di atas seperti Seminar Pelaburan Hartanah, Seminar Facebook, Seminar Ebay tak boleh diambilkira dalam memohon pelepasan cukai.

p.s. Ramai sangat yang beranggapan mereka boleh mohon pelepasan untuk apa-apa seminar yang mereka pergi.

 

p.s.s. Tempat tinggal sikit je lagi untuk (KLIK SINI) Seminar Pelaburan Hartanah yang dianjurkan oleh tuanbri.

Objektif Anda Beli Rumah Lelong atau Pelaburan Hartanah

Apa Objektif dan Tujuan Anda membuat Pelaburan Hartanah sekarang ?

Pelaburan hartanah

Apa pandangan tuan mengenai kenapa nak beli rumah ?
Dah ada sertai Seminar Pelaburan Hartanah ?

Belajar dulu sebelum beli.

Confius ?

Satu pelaburan hartanah haruslah mengambil faktor nombor, bukan faktor emosi. Ramai yang kecundang dalam pelaburan hartanah disebabkan emosi mereka terikat dengan rumah yang mereka beli untuk jadi jutawan hartanah.

Bagaimana seorang jutawan hartanah yang pemurah boleh menghalau penyewanya yang tidak mampu untuk membayar sewa rumah jutawan tadi. Mudah sahaja, jawab jutawan hartanah tadi.
“Ini adalah pelaburan hartanah saya. Jadi saya tidak akan membiarkan orang lain mengambil kesempatan ke atasnya”.

Seminar Pelaburan Hartanah Pulau Pinang 2012

Seminar Pelaburan Hartanah anjuran Abangensem.com dan tuanbri.com akan diadakan di Pulau Pinang pada hujung bulan ini.

Ramai yang selalunya menghantar email meminta agar kami mengadakan seminar hartanah di luar kuala lumpur.

Kini kami menyahut cabaran anda!

Pastikan anda tidak ketinggalan untuk menyertai Seminar Hartanah yang jarang jarang diadakan di luar Kuala Lumpur.

Bagi Mereka yang Berminat,

Sila SMS : Nama (jarak) Pulau Pinang (jarak) email anda
kepada : 016.3106500

dan KAMI akan membalas sms anda sekiranya TEMPAT masih ada lagi…

Setakat ini, TEMPAT hanya tinggal 7 SAHAJA lagi…HOT! HOT! HOT!

Seminar Hartanah Pulau Pinang

Seminar Pelaburan Hartanah

Ini adalah Tentatif Program Tersebut

8.30 am – 9.00 am : Sesi Pendaftaran
9.00 am – 10.30 am : Segalanya tentang Subsale (AbangEnsem)
10.30 am – 10.45 am : Minum Pagi
10.45 am – 11.30 am : Tips & Tricks tentang Pinjaman (AbangEnsem)
11.30 am – 1 pm : Lawyer’s Session (Lawyer AE)
1 pm – 2 pm : Makan Tengahari & Solat Zohor
2 pm – 3.30 pm : Segalanya tentang Lelong (Tuan Bri)
3.30 pm – 3.45 pm : Minum Petang
3.45 pm – 4.30 pm : Sambungan Sesi Tuan Bri
4.30 pm – 4.45 pm : Sesi Soal Jawab
4.45 pm – 4.55 pm : Sesi Fotografi
5.00 pm : Bersurai

Sifu Subsale = Tuan Meor aka abangensem.com
OtaiRumahLelong.com = Tuanbri
Peguam Anda = Tuan Rosaidy Effendy dari Tetuan Khairil & Co

PASTIKAN anda tidak ketinggalan untuk menyertai seminar hartanah ini!

Testimoni Peserta Seminar Pelaburan Hartanah

Tergerak saya untuk kongsi dengan pembaca Blog tuanbri yang tak seberapa ni.

Blog ni yang tak seberapa, bukan pembacanya…

Ini petikan dari tulisan peserta Seminar Pelaburan Hartanah anjuran Tuanbri.com bersama sama dengan
Kelab Hartawan Hartanah.

“Dulu saya ingat baca buku Azizi Ali jer dah cukup untuk pelaburan hartanah ni. Tapi lepas menghadiri seminar ini barulah saya tahu banyak benda lagi yg saya tidak tahu & kena belajar lagi.

Terima kasih Tuanbri! atas ilmu yang dicurahkan.

Seminar Pelaburan Hartanah

Pelaburan Hartanah


walaupun saya sudah mempunyai 4 property sebelum nie, rupa2xnya banyak juga perkara2x/selok belok pasal hartanah yg saya tidak tahu.

Kalau dulu saya concentrate to new launch property sahaja, tapi kini subsale dan lelong pun saya belasah jer!”

Testimoni peserta Seminar Pelaburan Hartanah anjuran Tuanbri.com dengan kerjasama Akademi Hartawan Hartanah dalam tahun 2012.

Tuanbri :-

Saya bercadang untuk mewujudkan Akademi Hartawan Hartanah (AHH) bagi meramaikan lagi Hartawan Hartanah
di Malaysia.

Ini kerana masih ramai lagi di luar sana yang tidak menyedari akan kekuatan Pelaburan Hartanah ini.

Bagaimana dnegan anda ?

>