Anda Nak Jadi Jutawan Hartanah ?

(Mulakan Langkah Anda Di Sini)

Tag: Kajang

Seminar Hartanah Bangi Cheras 2016

Bagi mereka yang tinggal di Bangi atau kerja di kawasan sekitar Bangi, Kajang, Putrajaya mahupun Seremban, anda boleh hadir ke Seminar Hartanah “4 Langkah Ke Arah Hartawan Hartanah” yang dianjurkan oleh Satu Solution dan dikendalikan oleh Tuanbri sendiri…

Seminar Hartanah ini merupakan sebahagian daripada program 4 Langkah ke arah Hartawan Hartanah, yang difokuskan khas untuk mereka yang “newbie” atau baru sahaja bermula dalam pelaburan hartanah.

Jika anda berminat untuk memulakan langkah dalam pelaburan hartanah, seminar hartanah ini adalah seminar yang wajib anda hadiri…

Kenali dulu risiko dalam pelaburan hartanah…
Tahu dulu potensi dalam pelaburan hartanah…
Sesuai ke pelaburan hartanah untuk anda ?

Jangan asyik dengar cakap orang je. Jom kita dengar apa yang Tuanbri akan kongsikan dalam seminar hartanah ini..

Berminat ?

 

SMS “hartanah” ke 010.250.9115 (Admin Seminar Hartanah dot Net)

atau
Klik www.SeminarHartanah.net utk info lanjut.

Kenapa orang Bangi ?
Kenapa orang Kajang ?
Kenapa orang Putrajaya ?

Anda mempunyai peluang yang amat besar dalam pelaburan hartanah disebabkan kawasan anda dan kawasan sekitarnya sedang membangun pesat. Apatah lagi dengan kemajuan hartanah di Putrajaya dan dan kawasan sekitarnya turut mendapat limpahan pembangunan. Pelbagai prasarana telah dibina dan sekaligus membantu meningkatkan harga hartanah di kawasan kawasan tersebut.

Betul kan ?

Anda sendiri boleh perhatikan kawasan sekeliling anda apabila anda dalam perjalanan pulang daripada pejabat hari ini. Cuba buka mata seluas-luasnya. Mungkin kalau anda sempat, boleh singgah sekejap di salah satu showroom mana mana pemaju hartanah yang sedang membangunkan projek hartanah mereka di kawasan sekitar. Tanya-tanyalah….. Nak tanya apa ? Itulah yang saya akan kongsikan dalam seminar hartanah yang di Bangi dan Cheras ini. Ada skrip sebenarnya untuk soalan-soalan yang wajib anda tanya apabila bertemu dengan seorang pegawai pemasaran pemaju hartanah. Macam nak berlakon lak kan ? hehehe..

Anda boleh buat 2 keputusan sekarang…
Yang pertama ialah anda melengah-lengahkan masa untuk beli hartanah atau yang kedua, anda ambik tindakan sekarang…

 

Maksud saya di sini, ialah ambik tindakan tu bermaksud anda kenalpasti dulu apa objektif pelaburan hartanah anda sejelas-jelasnya. Dah jelas dan dah tahu apa nak buat, senang lah kita nak buat kerja pelaburan hartanah ni. JANGAN MAIN SEBAT JE!

Nanti anda merana seumur hidup…
Dah ramai orang datang jumpa saya mengadu mengenai pelaburan hartanah mereka yang indah khbar dari rupa. Mereka terpaksa menangggung beban bayar hartanah tersebut kepada pihak bank lalu mereka ini mengambil jalan mudah untuk menyalahkan pihak bank yang dikatakan ZALIM dan memBEBANkan rakyat.

oohh… masa sign agreement dengan bank tu, baik je..
Lepas dah tak boleh bayar, baru nak kata bank tu zalim lak ?
Pelik tak ?
by the way, saya bukan daripada mana mana bank..dan saya tak ada saham pun dalam bank.

Jom la…Apa salahnya dengar dulu ?
daftar sekarang dengan menghantar SMS “hartanah” ke 010.250.9115 atau klik www.SeminarHartanah.net untuk mengetahui info lanjut mengenai seminar hartanah yang dikendalikan oleh Tuanbri sendiri.

“Belilah Rumah Untuk Masa Depan.
Bukan Beli Main Beli Je.”

Lelong Hong Leong – 16 Jun 2010

Lokasi : Megan Avenue 2, Ng Chan Mau
Waktu : 3.30 pm

Kali ini EN. Kamal , my school senior called me up. Dia kata ada satu unit dia nak masuk. Area Kajang. Sebelum ni dia sudah menang satu unit di Seremban.
Sila rujuk :
Seremban – Kamal

So dia pass kat aku cek dan salinan ic untuk aku mewakili dalam lelongan disebabkan lelongan diadakan pada waktu bekerja. Aku dah siap preparekan bank draf 2 hari sebelum lelongan. Seperti biasa aku pilih CIMB sebab hanya dikenakan cas RM2.15 sahaja utk buat bank draf. Kalau buat kat Maybank, kena RM5. Double tu.

So bila sampai di Ng Chan Mau, aku adalah orang yg pertama register. Hanya ada satu unit sahaja called pada hari itu. Unit yang sedang ditunggu oleh En. Azhar Teratak. Lepas register je terus pergi Restoran Hakim bersebelahan untuk membasahkan tekak sambil memikirkan strategi.

Bila masuk balik, jumpa satu agen cina tua. Dia ni agen dan investor. sama macam aku. Bila dia tanya aku, dia sudah tau berapa range sewa kat area yg aku nak masuk tu. Dia dulu pun ada satu unit kat situ. Kita orang tahu mana agen yang serious dan yang mana satu “ulat gonggok”. Hari ini lansung tak ada ulat gonggok kat NgChanMau. Aku pelik jugak. Ada sebab ni.

Bila lelongan dimulakan, Mr Foong kata cuma ada dua unit sahaja yang ada pembeli dan kedua-duanya mendapat harga risab! yee haa..Alhamdulillah.

Lepas sign kontrak, terus naik ke Ehsan Auctioneers. Tu dia…baru la penuh dengan ulat gonggok…rupa-rupanya kat sini dah kira macam mega auction dianjurkan oleh Citibank.

Malam pulak aku settlekan masalah dengan Penyewa Penara Aku. Ada lagi satu kisah yang akan membuatkan korang tak duduk senang.
Aku belum sempat nak buat follow up kisah Desa Mentari .

Sorry geng. Siapa yang datang Kelas Hartawan Hartanah dah pun dapat tau keseluruhan kisah tersebut.

Houses Broken Into

Time : 11.00am – 1.00am (the whole day)

Date : 29 September 2009

There are a few houses related to Satu Solution was broken into during Hari Raya Aidilfitri.

One in Kajang (Perhentian Kajang), another in Subang.

In Kajang, we receveived an email from a silent reader saying that her house was broken in a few times already. She is willing to let go her unit in the near future.

While we were in Perhentian Kajang checking the damages, there are other problems.

IMAGE_153IMAGE_154

Leaking from restroom in Master Bedroom. Problem with water tank.Overflow.

Front doors for several units we notice that they have been enforcedĀ  with extra measures!

Check this out !

IMAGE_157

house no 1.

IMAGE_156

house no 2.

IMAGE_158

house no 3.

Subang is known for its crime rate due to the mixture of races and nationalities staying there. I am not surprise if i hear any news on snatch theft, car stolen or house broken in…..

IMAGE_160

So what can we do to prevent this from happening ? take pictures of the thief ?

Even the police is trying very hard to minimize the rate but failed to do so drastically.

Do you guys have any ideas ?

We are smart, the thief are even smarter than most of us.

>